blank

COVID-19 koronavírus és utazás – általános tájékoztató és navigációs oldal utazóknak

Mi, a Szallas.hu Zrt.-nél elkötelezettek vagyunk vendégeink biztonságáért és bizalmáért, különösen most, a koronavírus (COVID-19) okozta járvány idején. Mint mindig, ezúttal is elhivatottan igyekszünk a lehető legjobb szolgáltatást nyújtani és segíteni, hogy nyugodtan és biztonsággal tervezhess. Megértjük, ha a jelenlegi helyzet alakulása miatt, bizonytalan vagy a már megtett foglalásod leutazása kapcsán vagy egy későbbi utazás tervezésében. Ezért szeretnénk megosztani Veled néhány fontos információt koronavírus és utazás témában a meglévő vagy jövőben tervezett foglalásod kapcsán.

Koronavírus és utazás – így segít a Szallas.hu foglalóinak

Meglévő foglalás módosítása díjmentesen

Utazásod időpontját és egyéb részleteit a foglalás után is módosíthatod, például: későbbi időpontra.
Nálunk ezt könnyen és egyszerűen megteheted ügyfélszolgálatunkon keresztül, akik örömmel segítenek neked a módosítás egyeztetésében! Hívj minket a hét bármely napján 9:00 és 18:00 óra között, a +36 30 344 2000 telefonszámon, vagy írj nekünk emailt a szallas@szallas.hu email címre!

Rugalmas lemondás

Fontos számunkra az utazásod, de még fontosabb a biztonságod, így számos partnerünk rugalmas lemondási feltételeket állított be, hogy akár az utazás előtt is dönthess annak lemondásáról!

Amennyiben a módosítás helyett inkább lemondanád foglalásod, megteheted az alábbi módokon: ügyfélszolgálatunk által; a foglalás visszaigazoló levélben elhelyezett linkre kattintva; regisztrált fiók esetén a Foglalásaim menüpontban.Kérlek, tájékozódj a lemondási feltételekről a lemondás előtt. Partnereinktől a lehető legnagyobb rugalmasságot kérjük a 2020. április 30-ig történő leutazásokat érintő költségek kezelésében. Amennyiben problémád adódna, hívd ügyfélszolgálatunkat!

Lemondhatom-e ingyenesen a foglalásom koronavírusra hivatkozva?

Lemondáskor a foglalás visszaigazoló levelében szereplő lemondási feltételek a mérvadóak, ezek hatályukat vesztik, amennyiben az adott országban olyan hatósági korlátozások lépnek érvénybe a leutazás időszakára, amik megakadályozzák annak megvalósulását.

Mi történik a koronavírus idején a lefoglalt szállásaim előleg befizetésével?

Amennyiben az utazás időszakában olyan hatósági korlátozás lép érvénybe, amely megakadályozza a leutazás megvalósulását, az előleget a szálláshely visszautalja részedre vagy jellemzően egy másik időpontban felhasználhatod.

Amennyiben az utazás időszakát hatósági korlátozás nem érinti a foglalás visszaigazoló levélben szereplő lemondási feltételek a mérvadóak az előleg visszautalásával kapcsolatban.
Szállásadó partnereink a felelős magatartást követve ettől rugalmasan eltérnek, amennyiben a lefoglalt időszakban az utazás kockázatos lehet az utazó vendégek vagy a szálláshelyen dolgozók egészségére. Ez esetben a szállásadó partnereink jellemzően más időpontot ajánlanak neked.

Ki egyeztet a vendég érdekében a szálláshellyel a kötbér elengedésével kapcsolatban, a Szallas.hu vagy a vendég?

A jelenlegi kialakult veszélyhelyzetre való tekintettel, az egy hónapon belül esedékes utazások esetében az ügyfélszolgálat segít a vendég és a szálláshely közötti kommunikációban, hogy vendégeink érdekei ne sérüljenek.

Szallas.hu ügyfélszolgálat

szallas@szallas.hu
+36 30 344 2000
(9:00-18:00)

Szallasguru.hu ügyfélszolgálat

info@szallasguru.hu
+36 30 344 2003
(08:00-16:30)

blank

Koronavírusra vonatkozó utazási tanácsok és egyéb helyi információk

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) a koronavírust (COVID-19) világjárvánnyá minősítette 2020.03.11-én. A járvány gyors terjedése miatt világszerte folyamatosan vezetnek be a kormányok óvintézkedéseket: utazási korlátozásokat adnak, útmutatásokat tesznek illetve egészségügyi tanácsokkal látják el az utazókat. Azt javasoljuk mind a szálláshely adóknak, mind a vendégek számára, hogy legyenek naprakészek, hiszen az információk folyamatosan változnak.

Ebben mi is szeretnénk Önöknek segíteni, így összegyűjtöttük a legfontosabb koronavírussal és utazással kapcsolatos tudnivalókat, oldalakat:

Koronavírus és utazás- összeszedtük neked a leggyakrabban ismételt kérdéseket

Hogyan tudom foglalásomat módosítani koronavírus idején?

Utazásod időpontját és egyéb részleteit a foglalás után is módosíthatod, például későbbi időpontra. Nálunk ezt könnyen és egyszerűen megteheted, ügyfélszolgálatunkon keresztül, akik örömmel segítenek neked a módosítás egyeztetésében! Hívj minket a hét bármely napján 9:00 és 18:00 óra között, a +36 30 344 2000 telefonszámon, vagy írj nekünk emailt a szallas@szallas.hu email címre!

Félek utazni a koronavírus miatt. Lemondhatom-e a foglalásomat?

Javasoljuk, hogy lemondás helyett válaszd a módosítást egy későbbi időpontra, így a már befizetett előleget is felhasználhatod a későbbi utazásod során.

Lemondhatom-e ingyenesen a foglalásom koronavírusra hivatkozva? Hogyan tudom lemondani a foglalásomat koronavírus okán?

Lemondáskor a foglalás visszaigazoló levélében szereplő lemondási feltételek a mérvadóak, ezek hatályukat vesztik, amennyiben az adott országban olyan hatósági korlátozások lépnek érvénybe a leutazás időszakára, amik megakadályozzák annak megvalósulását.

Mi történik a koronavírus idején a lefoglalt szállásaim előleg befizetésével?

Amennyiben az utazás időszakában olyan hatósági korlátozás lép érvénybe, amely megakadályozza a leutazás megvalósulását, az előleget a szálláshely visszautalja részedre vagy jellemzően egy másik időpontban felhasználhatod.

Amennyiben az utazás időszakát hatósági korlátozás nem érinti a foglalás visszaigazoló levélben szereplő lemondási feltételek a mérvadóak az előleg visszautalásával kapcsolatban.
Szállásadó partnereink a felelős magatartást követve ettől rugalmasan eltérnek, amennyiben a lefoglalt időszakban az utazás kockázatos lehet az utazó vendégek vagy a szálláshelyen dolgozók egészségére. Ez esetben a szállásadó partnereink jellemzően más időpontot ajánlanak neked.

Visszatérítik-e a kötbért? Ki egyeztet a vendég érdekében a szálláshellyel a kötbér elengedésével kapcsolatban, a Szallas.hu vagy a vendég?

A jelenlegi kialakult veszélyhelyzetre való tekintettel, az egy hónapon belül esedékes utazások esetében az ügyfélszolgálat segít a vendég és a szálláshely közötti kommunikációban, hogy vendégeink érdekei ne sérüljenek.

Merjek-e nyárra foglalni a koronavírus miatt?

Bátran foglalj későbbi időpontra, hiszen számos partnerünk rugalmas lemondási feltételeket állított be. Javasoljuk keress olyan szálláshelyet ahol nincs előre fizetési kötelezettséged és a tervezett utazást hosszú időn keresztül vagy akár a leutazás napjáig díjmentesen lemondhatod. Így kockázatmentesen tudsz tervezni!

Utazzak-e Magyarországon a koronavírus miatt? Belföldi wellness utazás ajánlott-e?

Igen, arra biztatunk, hogy utazz belföldön idén, hogy ezzel is támogassuk a magyarországi turizmus mihamarabbi talpra állását. Javasoljuk, ne válassz túl közeli időpontot, vigyázzunk egymásra. Maradj most otthon -később pedig, ha úgy tetszik, maradj itthon- de bátran tervezz nyárra, őszre vagy akár a téli időszakra. A biztonságos tervezés érdekében, válassz olyan szálláshelyet, ahol rugalmasak a lemondási feltételek!

Lemondjam-e az eddig lefoglalt utazásokat a koronavírus miatt? El tudom-e tolni a foglalásomat?

Lemondás helyett válaszd a módosítást , ezzel is támogatva a magyarországi turizmus mihamarabbi talpra állását.

Nálunk ezt könnyen és egyszerűen megteheted, ügyfélszolgálatunkon keresztül, akik örömmel segítenek neked a módosítás egyeztetésében! Hívj minket a hét bármely napján 9:00 és 18:00 óra között, a +36 30 344 2000 telefonszámon, vagy írj nekünk emailt a szallas@szallas.hu email címre!

Változhat-e az ár meglévő foglalásnál a koronavírus miatt?

A foglalás megvalósulásakor érvényes ár utólag nem változik, kizárólag abban az esetben, ha a foglalás részletei – mint például utazás időszaka vagy utazók létszáma – mindkét fél egyetértése mellett módosításra kerültek. Ebben az esetben természetesen a szállásadó vagy ügyfélszolgálatunk tájékoztat téged a lehetséges új feltételekről.

Ha karanténban vagyok vagy kijárási tilalmat rendelnek el, elbukom a befizetett pénzt az utazásomra?

Lemondáskor a foglalás visszaigazoló levélében szereplő lemondási feltételek a mérvadóak, ezek hatályukat vesztik, amennyiben az adott országban olyan hatósági korlátozások lépnek érvénybe a leutazás időszakára, amik megakadályozzák annak megvalósulását.

Az adott szálláshely, ahova foglaltam, fogad-e jelenleg vendéget?

Ügyfélszolgálatunk azonnal értesíti az érintett vendégeket, amint jelzi felénk egy szállásadó partnerünk, hogy jelenleg üzemen kívül van.
Mindenesetre javasoljuk, hogy az utazás előtt egyeztess a szálláshellyel a biztonság kedvéért.

A kormányrendelet által kihirdetett korlátozások vonatkoznak a hotelek működésére?

Egységes szabályozásról nincs tudomásunk, egyedi megoldásokat alkalmazhatnak a szállásadók a vendégek biztonsága érdekében a kialakult veszélyhelyzetre való tekintettel; érdemes az adott szálláshelyet megkérdezni az általuk alkalmazott korlátozásokról.

Az Erzsébet programon elnyert üdülési jogomat hogyan befolyásolja a koronavírus?

A beváltási időszakot meghosszabbítottuk, így 2020.03.30-tól egészen 2020.08.15-ig beküldhetőek a foglalások a pályázatok felhasználásával.

blank