Magyarországi szálláshelyekre vonatkozó
kiegészítő feltételek
1. Magyarországi szálláshelyek (jelen mellékletben a továbbiakban: „Szálláshely”) esetében az ÁSZF rendelkezéseit a jelen mellékletben írt kiegészítő feltételekkel együtt kell alkalmazni függetlenül a Partner állampolgárságától vagy illetékességétől.
2. A jelen mellékletben írt kiegészítő feltételek az ÁSZF eredeti rendelkezésekhez kapcsolódó pontjait értelemszerűen kiegészítik és módosítják. Az ÁSZF jelen melléklettel nem érintett részei változatlan tartalommal alkalmazandók a Partnerre.
3. A jelen mellékletben meg nem határozott nagybetűs kifejezések az ÁSZF-ben meghatározott jelentéssel bírnak. A Szálláshelyek tekintetében Jutalék alatt a jelen melléklet függelékében meghatározott jutalékot kell érteni.
Az ÁSZF VII. fejezete az alábbi rendelkezésekkel egészül ki.
4. A Szálláshelyek esetében kizárólag valós idejű foglalási rendszer vezethető.
Az ÁSZF XI. fejezete az alábbi rendelkezésekkel egészül ki.
5. A Jutalékszámla fizetési határidejét a Partnerre vonatkozó Partnerkezelési Kategória határozza meg, melyek az alábbiak:
a) VIP: Kiemelkedően stabil cég, fizetési határidő: 30 naptári nap, szolgáltatás felfüggesztésének időpontja: lejáratot követő 30 naptári nap.
b) Kiemelt: Stabil cég, fizetési határidő: 14 naptári nap, szolgáltatás felfüggesztésének időpontja: lejáratot követő 15 naptári nap.
c) Normál: Átlagos kockázatú cég, fizetési határidő: 14 naptári nap, szolgáltatás felfüggesztésének időpontja: lejáratot követő 8 naptári nap.
d) Kockázatos: Átlagot meghaladó kockázatú cég, fizetési határidő: 8 naptári nap, szolgáltatás felfüggesztésének időpontja: lejáratot követő 4 naptári nap.
e) Fokozottan kockázatos: Átlagot messze meghaló kockázatú cég, fizetési határidő: 8 naptári nap, szolgáltatás felfüggesztésének időpontja: lejáratot követő 2 naptári nap.
f) Kizárt: Erősen kockázatos cég, a Szolgáltató azon korábbi partnere, akinek számlatartozása több alkalommal eljutott a behajtó általi követeléskezelés fázisáig, vagy a számla jogi úton sem térült meg, a Partner újbóli megjelenítésére előlegfizetés esetén kerülhet sor.
6. A Partnerkezelési Kategóriába történő besorolás az ÁSZF hatályba lépésének időpontjában érvényes szerződéssel rendelkező Partnerek esetében nem változtatja meg a korábbi ÁSZF szerint érvényes fizetési feltételeket. A Szolgáltató az ÁSZF hatályba lépését követően minden év október 31-én, amennyiben ez munkaszüneti nap, a dátumot követő munkanapon felülvizsgálja a Partnerkezelési Kategóriákat és a felülvizsgálatot megelőző 365 napon belül kiállított számlák fizetési határidejének betartása alapján határozhatja meg az új érvénybe lépő Partnerkezelési Kategóriát. A felülvizsgálatot követően a fizetési határidő tartósan fennálló pontos betartása a partnerkezelési kategória felminősítését, tartós késedelmes fizetés a partnerkezelési kategória leminősítését eredményezheti, ahol tartós késedelem alatt az átlagosan 5 naptári napot meghaladó késedelem értendő. A nyilvánosságra kerülő (NAV oldalak, cégbírósági hirdetmények) negatív események, illetve számla nem fizetés miatt behajtó cég bevonása esetén a Partner Partnerkezelési Kategóriájának azonnali lefelé történő minősítését eredményezheti.
7. A Szolgáltatónak jogában áll a Partnerkezelési Kategória és a kategóriákba történő besorolás feltételeinek egyoldalú meghatározása és megváltoztatása. A Partnerkezelési Kategória nem nyilvános adat.
8. A Szálláshelyre vonatkozó Foglalás után járó jutalékot a Partner készpénzben is megfizetheti a Szolgáltató számára.
Az ÁSZF az alábbi XX. fejezettel egészül ki az alábbi rendelkezésekkel egészül ki.
XX. Online Fizetési Szolgáltatás
9. Az Online Fizetési Szolgáltatás fokozatosan kerül bevezetésre. A Szolgáltató az Adminisztrációs Felületen keresztül értesíti a Partnert, hogy az IT fejlesztések lehetővé tették, hogy számára az Online Fizetési Szolgáltatás már elérhető. A 2021. január 1. napját megelőzően regisztrált magyarországi szálláshelyet üzemeltető Partner, az Adminisztrációs Felületen saját döntése alapján jelölheti, hogy igénybe kívánja venni az Online Fizetési Szolgáltatást, a 2021. január 1. napján, illetve azt követően regisztrált Partnerek esetében az Online Fizetési Szolgáltatás igénybevétele kötelezővé válik. A jelen kiegészítő feltételek 9-20. pontjában foglaltak attól a naptól fogva alkalmazandók a Partner Szerződésére, hogy ő az Online Fizetési Szolgáltatást igénybe veszi, illetve az a Partner esetében kötelezően alkalmazandó. Egyéb esetekben a 21. pont alkalmazandó.
10. Amennyiben a Partnerre kiterjed az Online Fizetési Szolgáltatás, akkor a jelen ÁSZF elfogadásával a Partner megbízza a Szolgáltatót, hogy a Ptk. 6:129. §-a szerinti közreműködő személyként (technikai teljesítési segéd) a Vendégektől átvegye a Partner és a Vendég között a Foglalás eredményeként létrejött szerződés alapján a Partnernek járó előleget vagy az előleget meghaladó összegeket. A Szolgáltató a Felhasználó vagy Vendég megbízásából pénzügyi műveletet nem hajt végre, csupán a Partner közreműködőjeként vesz át pénzt a Vendégtől (Ptk. 6:129. § (1) bek.). Az átvett összegekkel a Szolgáltató az alábbiak szerint köteles elszámolni a Partner felé.
11. Az Online Fizetési Szolgáltatás keretében a Szolgáltató a Partner meghatalmazása alapján eljárva intézkedik, hogy a Vendég által (átutalással, bank- vagy hitelkártyával vagy SZÉP Kártyával) megfizetett összeg a Vendég számlájáról a Szolgáltató erre a célra elkülönített óvadéki számláján, mint gyűjtőszámlán kerüljön jóváírásra. Erre tekintettel a Vendég csak olyan fizetési módot tud alkalmazni, amely lehetőséget biztosít számára Magyarországon magyar forintban vezetett bankszámlára történő átutalásra, a rendszer kizárólag magyar forint pénznemet kezel. Amennyiben a Partner ettől eltérő pénznemben állapítja meg Ajánlatában a részére fizetendő összegeket, úgy a Foglalás pillanatában a Szolgáltató az adott összeget átváltja, és a Magyar Nemzeti Bank előző napi árfolyamán és magyar forintban vonja le megadott összeget a Vendégtől. A fentiekkel kapcsolatban a Partner sem árfolyamkülönbözet címén sem egyéb jogcímen nem jogosult semmilyen költséget vagy díjat érvényesíteni a Szolgáltatóval vagy Vendéggel szemben.
12. Az Online Fizetési Szolgáltatás keretében a Szolgáltató azt biztosítja, hogy a Vendégtől a Partnernek járó összegeket a Vendég megfizethesse:
13. Amennyiben a Partner Adminisztrációs Felületén SZÉP Kártya elfogadóhelyként tünteti fel magát, akkor ezzel a Partner kijelenti, hogy teljes mértékben rendelkezik a SZÉP Kártya elfogadás jogi, tárgyi és technikai, műszaki feltételeivel –, illetőleg kijelenti, hogy tevékenységét a reá irányadó jogszabályi előírások alapján, az esetlegesen szükséges hatósági engedélyek birtokában, jogszerűen fejti ki. A Partner továbbá kijelenti a 76/2018. (IV. 20.) Korm. rendelet szerinti, adott foglalásra vonatkozó TEÁOR számok szerinti szolgáltatásokat ténylegesen nyújtja. A Szolgáltató a beállítások helyességét nem köteles, de jogosult ellenőrizni. Kizárólag a Partner a felelős és ő köteles megtéríteni a nem hatályosított, nem valós vagy helytelen beállításokból a Szolgáltatónál vagy a Vendégnél keletkező valamennyi kárt. A SZÉP Kártya elfogadás esetén a Partner köteles az Adminisztrációs Felületen jelölni:
14. A gyűjtőszámláról a Szolgáltató minden Partner felé hetente egyszer teljesíti a kiutalást. A kiutalással egyidejűleg a Szolgáltató pontos kimutatást ad a Partnernek az Adminisztrációs Felületen keresztül arról, hogy az adott kiutalás milyen tételekből állt össze, vagyis melyik Foglalásra vonatkozik és mi a jogcíme. A Vendég által megfizetett összegeket a Szolgáltató az alábbiak szerint utalja ki a Partner részére:
15. Partner meghatározza, hogy mely foglalásoknál biztosított az online fizetési lehetőség. Amennyiben az Ajánlat online fizetési feltételeket tartalmaz, a Vendég kizárólag az itt meghatározottak szerint lesz képes azt a Partner felé teljesíteni. A Vendég által minimálisan fizetendő összeg az Ajánlatban meghatározott előleg összege; de a Vendég jogosult ennél magasabb összeget fizetni. A Szolgáltató visszautalja a Vendég (küldő) számlájára a Vendég által fizetett összegnek azt a részét, amely a Vendég és a Partner között a Foglalás alapján létrejött szerződés szerint meghaladja a Partnernek járó összegeket. Amennyiben az Ajánlatában meghatározott előlegfizetést a Vendég határidőben nem teljesíti, az a Partner és a Vendég közötti szerződéstől való elállást jelent, és a Vendég Foglalása automatikusan törlésre kerül, kivéve a következő esetet. Ha a Vendég által fizetett összeg maximum 100,- Ft híján nem éri el az Ajánlatban meghatározott előleg összegét, a Foglalás nem kerül törlésre és a különbözetet a Vendég köteles megfizetni bármely, a jelen ÁSZF által lehetővé tett módon (pl. Online Fizetési Szolgáltatás igénybevételével, vagy a szálláshelyre történő megérkezést követően közvetlenül a Partner részére).
16. Amennyiben a Vendég a Foglalást módosítja és ez a Szolgáltató számára ismert, akkor az Adminisztrációs Felület automatikusan leköveti a következő változásokat: a Foglalás teljes bruttó ellenértékének változása, előleg esedékességének változása és a jogszerű lemondás esetén a Partner részére járó összeg változása. Az Adminisztrációs Felület azonban nem tesz lehetővé olyan módosítást, amelynek következtében – amennyiben előleg fizetésére még nem került sor – a leutazás időpontja három napon belülre kerülne. Amennyiben a módosítás következtében a Foglalás teljes bruttó ellenértéke a már befizetett előleg összege alá csökkenne, akkor a rendszer az előleget a Foglalás új teljes bruttó ellenértékének mértékére csökkenti; az ezen felüli összeg pedig a Vendég részére visszajár attól, aki ezt az összeget birtokában tartja.
17. A Partner az Online Fizetési Szolgáltatás igénybevételéért díjat fizet a Szolgáltató részére. Az Online Fizetési Szolgáltatás esetén a jelen melléklet szerint megjelölt Jutalék 1%-kal magasabb, amely Jutalék így tartalmazza az Alapszolgáltatásért járó teljes ellenértéket.
18. A Szolgáltató a gyűjtőszámláról a Vendég által befizetett összeget köteles a Partner részére átutalni. Partner köteles az összeget a Vendég által befizetett összegként kezelni. Partner a befizetett összegekről a Vendég felé állít ki előleg- és végszámlát, a Szolgáltató részére számlaadási kötelezettsége nincs. Az Online Fizetési Szolgáltatási Díj a Szolgáltató részére abban az esetben jár, ha a Szolgáltató a Foglalással kapcsolatban a vendég által befizetett pénzösszeget utalt tovább a Partnernek.
19. A Partner az Online Fizetési Szolgáltatás keretében a Vendég által online megfizetett és a Partnernek járó összegeken felül a Foglalás teljes bruttó ellenértékének fennmaradó, még meg nem fizetett részét és az Ajánlatban meghatározottakon felül a helyszínen igénybe vett szolgáltatások ellenértékét számlázhatja a Vendég felé. Az Online Fizetési Szolgáltatási Díjat a Partner nem háríthatja át a Vendégre.
20. Szolgáltató Partner kérésére, az ÁSZF-ben megjelölt esetekben, illetve SZÉP kártyás fizetés esetén vesz részt Partner és Vendég közötti visszatérítési vagy kártérítési ügyben. Amennyiben SZÉP kártyával történő fizetés esetén a Partnernek a Vendég felé visszatérítési kötelezettsége keletkezik, köteles azt a Szolgáltató részére jelezni, az összeget pedig a Szolgáltató bankszámlájára utalni. A Szolgáltató köteles a Vendég részére visszatéríteni az összeget a Vendégnek ugyanarra a SZÉP kártyához tartozó számlájára, amelyről az adott Foglalás tekintetében az eredeti kifizetés érkezett a Szolgáltató erre a célra megadott bankszámlájára.
21. Amennyiben a Partnerre nem terjed ki az Online Fizetési Szolgáltatás, de Partnernek az Ajánlata alapján előleg igénye van, úgy köteles az Adminisztrációs Felületen a banki átutaláshoz olyan nemzetközi bankszámlaszámot (IBAN, Swift) megadni, amelynek a beállítását az Adminisztrációs Felülete engedélyezi. Amennyiben ez az adat nem áll rendelkezésre az Adminisztrációs Felületen, akkor a Szolgáltató jogosult megtagadni a lehetőség beállítását.
22. A Szolgáltató kedvezményes jogosultságokkal járó együttműködést (továbbiakban: „Gold Partnerség”) kínál a Partnerek számára. A Gold Partnerség minden olyan Partnerre automatikusan, elfogadás nélkül kiterjed, aki a vonatkozó kiegészítő szerződéses feltételekben (továbbiakban: „KSZF”) található követelményeknek maradéktalanul megfelel (továbbiakban: „Gold Partner”). Új KSZF közzététele esetén azok a Gold Partnerek maradnak az együttműködés részesei, akik az új KSZF szerint is megfelelnek a Gold Partnerség feltételeinek.
23. A Gold Partnerség kizárólag előnyökkel, kedvezményekkel jár a Gold Partnerek számára, azonban a Szolgáltató megadja a lehetőséget a Gold Partnerségből való kilépésre a KSZF-ben írtak szerint, ha a Gold Partner mégis úgy döntene, hogy az együttműködésben nem kíván részt venni.
24. A Szolgáltató a KSZF-ben határozza meg a Gold Partnerség feltételeit, amelyet a weboldalon elérhetővé tesz. A Szolgáltató a KSZF-et bármikor, a KSZF-ben foglalt előzetes tájékoztatás betartása mellett módosíthatja vagy akár hatályon kívül is helyezheti.
25. A Szolgáltató az új KSZF hatálybalépését megelőző 60 nappal külön e-mail üzenetben értesíti mindazokat a Partnereket, akik új KSZF alapján Gold Partnerré fognak válni vagy továbbra is Gold Partnerek maradhatnak, illetve azokat a Partnereket is, akik az új KSZF alapján már nem fognak Gold Partnernek minősülni.
Az érvényben lévő szallas.hu ASZF (http://szallas.hu/aszf) X. pontjában részletezett jutalék pontos mértéke (számlázás módja)
26. Az Áfa tv. területi hatályán belül található (magyarországi székhellyel, telephellyel, fiókteleppel rendelkező) szálláshely esetében a nettó jutalékon felül felszámításra kerül a hatályos Áfa tv. szerinti áfakulccsal számított általános forgalmi adó, a jutalék áfával növelt értéken kerül számlázásra.
27. Az Európai Unió tagállamaiban szerződött Partnerek esetében - kivéve az 26. pontban meghatározott Partnereket:
A Az érvényes Uniós adószámmal rendelkező Partnerek részére nettó jutalékértéket tartalmazó számla kerül kiállításra (Fordított adózás szabályai szerint kerül kiállításra a számla, 2006/112/EK irányelv)
B Érvényes Uniós adószámmal nem rendelkező Partnerek részére a nettó jutalékon felül felszámításra kerül az Európai Uniós jogszabályokban előírtaknak megfelelő áfa tartalom, a jutalék áfával növelt értéken kerül számlázásra.
28. Az Európai Unión kívüli (harmadik országbeli) szerződött Partnerek részére nettó jutalék értéket tartalmazó számla kerül kiállításra.
A jutalékszint mértékét a szálláshely elhelyezkedése és típusa határozza meg, amely 2021. január 1-től az alábbi módon alakul (a táblázat az Online Fizetési Szolgáltatásért járó díjat nem tartalmazza):
Magyarázat: Szálláshely kategória: azon kategória amelybe a szálláshely (Partner) magát besorolta a szálláshely Weboldalon(akon) történt regisztrációja során és amelyet a Szolgáltató vissza is ellenőrzött, ezáltal a Megrendelő adott szálláshelye ezen kategóriában jelenik meg a Weboldalon(akon).