Margit híd - Budapest
Bemutatkozás
A Margit híd Budapest második állandó hídja, amit 1872-1876 között építettek. A Szent István körutat és a Margit körutat köti össze a Margit-sziget érintésével. Utóbbi részét csak 1900-ban építették meg, addig a Margit-szigetet csak csónakkal volt lehetőség megközelíteni.
A Margit híd megépítésére összesen 43 terv érkezett, ebből 6 tervet bíráltak el részletesen. A választás a francia Ernest Gouin vállalatára esett, akik 1873-ra már be is fejezték az alapozási munkákat. A híd építésének határideje meg volt szabva, ám ettől függetlenül nem sikerült időben befejezni a munkákat. 1876. április 30-án a déli órákban adták át a hidat a forgalomnak. Gyulai Pál író javaslatára kapta a Margit híd nevet. Ekkor még csak a Szent István körutat és a Margit körutat kötötte össze.
A szárnyhíd megépítését egy 1899. évi törvény rendelte el, ami jóval hozzájárult ahhoz, hogy a lakosság könnyen megtudja közelíteni a Margit-szigetet. 1900 nyarán fejezték be a szárny építését, valójában ez az egyetlen híd részlet, ami sértetlenül átélte a második világháború ostromait. A háborúban a híd alatt elhelyezett robbanótöltetek, a legnagyobb forgalom közepén véletlenül felrobbantak.
Ennek következtében számos jármű a Dunába veszett, emberi életeket követelt. A megmaradt részeket a németek 1945-ben elpusztították, csak a híd pillérei maradtak meg. Az új híd tervezetét ezúton már magyar tervezők készítették el 1946-ban. Az új Margit híd átadása két részben történt, először a déli felét, a teljesen kész hidat pedig 1948. augusztus 1-jén adták át a forgalom számára.
A Margit híd megépítésére összesen 43 terv érkezett, ebből 6 tervet bíráltak el részletesen. A választás a francia Ernest Gouin vállalatára esett, akik 1873-ra már be is fejezték az alapozási munkákat. A híd építésének határideje meg volt szabva, ám ettől függetlenül nem sikerült időben befejezni a munkákat. 1876. április 30-án a déli órákban adták át a hidat a forgalomnak. Gyulai Pál író javaslatára kapta a Margit híd nevet. Ekkor még csak a Szent István körutat és a Margit körutat kötötte össze.
A szárnyhíd megépítését egy 1899. évi törvény rendelte el, ami jóval hozzájárult ahhoz, hogy a lakosság könnyen megtudja közelíteni a Margit-szigetet. 1900 nyarán fejezték be a szárny építését, valójában ez az egyetlen híd részlet, ami sértetlenül átélte a második világháború ostromait. A háborúban a híd alatt elhelyezett robbanótöltetek, a legnagyobb forgalom közepén véletlenül felrobbantak.
Ennek következtében számos jármű a Dunába veszett, emberi életeket követelt. A megmaradt részeket a németek 1945-ben elpusztították, csak a híd pillérei maradtak meg. Az új híd tervezetét ezúton már magyar tervezők készítették el 1946-ban. Az új Margit híd átadása két részben történt, először a déli felét, a teljesen kész hidat pedig 1948. augusztus 1-jén adták át a forgalom számára.