Szegedi Repülőtér - Szeged
Bemutatkozás
A repülőteret 1915-ben építették fel az első világháború miatt, katonai célból. A háború után sport célokat szolgált, majd a második világháborúban ismét katonai repülőtér lett. 1946-ban indult újra a polgári légi közlekedés, a Maszovlet, majd Malév egészen 1965-ig menetrend szerinti járatokat üzemeltetett Budapest és Szeged között. 1989-től Szegedi Repülő Egyesület lett a repülőtér új üzemeltetője.
A 2002-es és a 2003-as nyári szezonban kisgépes charterjáratok jártak Szeged és Dubrovnik között, de a vállalkozás a magas költségek miatt veszteségesen működött, így 2003 végén megszűnt. A város 2006-ban a Szegedi Közlekedési Társaságot bízta meg a reptér működtetésével. Ezután felújították az aszfalt futópályát és gurulóutat, a fénytechnikát, a repteret körbevevő kerítést, a kommunikációs berendezéseket, valamint a reptéri járműveket. Emellett új utas és csomagellenőrző gépekre is beruháztak.
A reptér rendelkezik ideiglenes határnyitási joggal, ami lehetővé teszi a nemzetközi légiforgalmat is. Jelenleg sem menetrend szerinti, sem charter forgalma nincs, így leginkább sport célokat szolgál és magánrepülők fogadására használják.
A mai repülőtéren a biztonságos fel és leszállásához folyamatosan karbantartott 1185x30 m méretű aszfalt, valamint 1170x50 m és 610x50 m méretű füves pályák állnak rendelkezésre.
A repülőteret óvodai és iskolai csoportok is látogathatják költségmentesen. Kísérő biztosításával bejárhatóak a hangárok, megtekinthető a tűzoltóautó, főépület, valamint a légi forgalom mértékének függvényében az irányítótorony is.
A látogatás előtt bejelentkezés szükséges.
A 2002-es és a 2003-as nyári szezonban kisgépes charterjáratok jártak Szeged és Dubrovnik között, de a vállalkozás a magas költségek miatt veszteségesen működött, így 2003 végén megszűnt. A város 2006-ban a Szegedi Közlekedési Társaságot bízta meg a reptér működtetésével. Ezután felújították az aszfalt futópályát és gurulóutat, a fénytechnikát, a repteret körbevevő kerítést, a kommunikációs berendezéseket, valamint a reptéri járműveket. Emellett új utas és csomagellenőrző gépekre is beruháztak.
A reptér rendelkezik ideiglenes határnyitási joggal, ami lehetővé teszi a nemzetközi légiforgalmat is. Jelenleg sem menetrend szerinti, sem charter forgalma nincs, így leginkább sport célokat szolgál és magánrepülők fogadására használják.
A mai repülőtéren a biztonságos fel és leszállásához folyamatosan karbantartott 1185x30 m méretű aszfalt, valamint 1170x50 m és 610x50 m méretű füves pályák állnak rendelkezésre.
A repülőteret óvodai és iskolai csoportok is látogathatják költségmentesen. Kísérő biztosításával bejárhatóak a hangárok, megtekinthető a tűzoltóautó, főépület, valamint a légi forgalom mértékének függvényében az irányítótorony is.
A látogatás előtt bejelentkezés szükséges.