Online fizetés tájékoztató

1. Mi az Online fizetés?

Az online fizetés által a foglalást követően azonnal online rendezheted az előre fizetendő összeget vagy akár szállás teljes díját!


2. Milyen módon tudok online fizetni?

Fizetni három módon lehetséges:

  • Online bankkártyával
  • Átutalással
  • SZÉP kártyával (amennyiben a kiválasztott szálláshely SZÉP kártya elfogadóhely)
  • Amennyiben 3 napon belüli érkezéssel foglalsz, abban az esetben a dátum közelsége miatt bankkártyás, vagy SZÉP kártyás fizetési lehetőségek állnak rendelkezése. SZÉP kártyával csak SZÉP kártya elfogadó szálláshelynél tudsz fizetni. 


3. Miért jobb online fizetni, mint a szálláshelyen?

Rögtön a foglalás után el tudod intézni a szállásdíj fizetését, szabadon kiválaszthatod, hogy milyen módon szeretnél fizetni:

  • Online bankkártyával
  • Átutalással
  • SZÉP kártyával (amennyiben a kiválasztott szálláshely SZÉP kártya elfogadóhely)
A foglalás lemondása esetén azonnal elindítjuk a visszautalást, amennyiben kötbérmentes időszakban történt a foglalás törlése.


4. Mennyibe kerül nekem az online fizetés?
A Szallas.hu nem számol fel külön díjat az online fizetésért; kizárólag a bank által felszámított díjak merülhetnek fel, pl. átutalási költség.


5. Bármelyik szálláshelynél tudok online fizetni?

Csak azoknál a szállásadó partnereinknél rendezheted a szállásdíjat online, akiknél fizetési módként elérhető az online fizetés.


6. A teljes szállásdíjat is befizethetem online vagy csak az előleget?
Akár foglalás teljes összegét is rendezheted online.


7. Tudok több részletben fizetni?

Igen, fizethetsz több részletben is, de a kötelezően előre fizetendő összeg befizetési határidejét fontos szem előtt tartanod.
Az előre fizetendő összegen felüli teljes díjat pedig bármikor, akár az érkezés napjáig is rendezheted online.


8. Hogyan tudok visszatérni a fizetési felületre, ha később szeretnék fizetni?

A sikeres foglalást követően küldött visszaigazoló levélből bármikor eléred az online fizetési felületünket.


9. Kitől kell számlát kérnem az előleg befizetéséről?

A számlát a szállásadó partnerünk állítja ki részedre, valamint ha díjbekérőre van szükséged, azt is a szállásadó tudja kiállítani. 


10. Honnan tudom, hogy sikeres volt az online fizetésem, illetve ki fog visszajelezni az összeg beérkezésével kapcsolatban?

Automatikusan levélben értesítünk minden hozzánk beérkezett összegről.


11. Ha öt napon belül szükséges fizetni az előleget, az ötödik napon is indíthatom az utalást?

A befizetett összegnek szükséges öt napon belül megérkeznie, így a választott fizetési módnál figyelembe kell venned az átfutási időt is. A SZÉP kártyával és bankkártyával történő fizetés esetén általában szinte azonnal megérkezik az összeg, azonban átutalás esetén 1-2 munkanap az átfutási idő, így javasoljuk, hogy ennek figyelembevételével időben kezdeményezd a fizetést.


12.Az előre utalási határidő öt nap volt, ami sajnos múlt héten lejárt. Befizethetem még az előre fizetendő összeget?

Amennyiben a határidő lejárt, a rendszer automatikusan törli a foglalást, amiről természetesen automatikusan értesítő levelet küldünk.


13.A foglalást most tettem meg és az előre utalási határidő három nap, de én csak öt nap múlva tudom az előre fizetendő összeget rendezni. Kérhetek haladékot?

Ez esetben a szállásadó partnerünkkel szükséges egyeztetned, hogy meghosszabbítja-e az előre utalási határidődet.


14. Az online fizetést különböző kártya típusokról szeretném elindítani. Hogyan tudom ezt megtenni?

Fizetési típusonként külön-külön kell indítanod az online fizetést. Fizetési típusonként megadhatod, hogy az adott kártyáról mekkora összeget szeretnél befizetni online.


15. Milyen típusú SZÉP kártyával és annak melyik zsebével tudok online fizetni?

Kizárólag a szálláshely által elfogadott SZÉP kártya típussal tudsz fizetni;  a SZÉP kártya zsebek megszűntek 2023. január 9-től a törvényi változásoknak megfelelően, így azt már nem kell külön megadnod a fizetéskor.


16. Miért nem tudok SZÉP kártyával fizetni?
A szálláshely nem fogadja el a SZÉP kártyás fizetési módot.


17. MBH SZÉP kártyával szeretnék fizetni, ki küldi meg felém a szálláshely elfogadó kódját?

Online fizetés esetében nem kell ezzel foglalkozz, ebben az esetben automatikusan tudsz fizetni kód megadása nélkül.


18. A SZÉP kártyámon csak májusban lesz összeg, de én most januárban szeretném lefoglalni a szállást decemberi időszakra. Fizethetem az előleget májusban, ha most foglalok?

Az előre fizetendő összeget a sikeres foglalásról szóló levélben megadott határidőn belül szükséges befizetned; az előre utalandó összegen felüli részt pedig természetesen később is rendezheted.


19. A SZÉP kártyát kibocsátó bank saját online felületéről os indíthatom az előrefizetés, ha a Szallas.hu-n keresztül szeretném rendezni az előleget?

Nem, a Szallas.hu felületéről szükséges az online fizetést indítanod


20. A SZÉP kártyát kibocsátó bank saját online felületéről is indíthatom az előrefizetést, ha a Szallas.hu-n keresztül szeretném rendezni az előleget?

A befizetett összeg a SZÉP kártyára fog visszakerülni.


21. Visszakapom a befizetett összeget, ha lemondom a foglalást?

Amennyiben a lemondás kötbérmentes időszakban történik, akkor természetesen igen. Amennyiben pedig a lemondás a lemondási feltételek értelmében már kötbéres időszakban történik, akkor a kötbér összegén felüli előleg összege kerül csak visszafizetésre.


22. Kötbérmentes időszakban lemondtam a foglalást, mennyi időn belül fogom visszakapni az összeget?

A Szallas.hu a lemondás pillanatában azonnal elindítja a visszafizetést; azonban a választott fizetési módtól függően több nap is eltelhet, mire az összeg visszaérkezik:

  • Online bankkártyával történt fizetés esetén kb. 1-2 munkanap
  • Átutalással történt fizetés esetén: kb. 1-2 munkanap
  • SZÉP kártyával történt fizetés esetén: kb. 10 munkanap


23. Kötbéres időszakban lemondtam a foglalásomat, mert kórházba kerültem és nem szeretnék kötbért fizetni. Visszakaphatom a teljes befizetett előleget?

A kötbér összegét mi már automatikusan elutaltuk a szállásadó partnerünk részére, így ebben az esetben kérjük, hogy a kötbér elengedését illetően vedd fel a kapcsolatot a szállásadó partnerünkkel közvetlenül. Amennyiben a szállásadó partnerünk eltekint a kötbér igényétől, ő fogja tudni részedre visszautalni a kötbér összegét.


24. Nem tetszik a szállás a helyszínen, így nem szeretném elfoglalni. Hogyan kapom vissza a már befizetett pénzemet?

Amennyiben megkezdődik a leutazás, akkor a szállásadó partnerünkkel tudod egyeztetni az igényeidet az összeggel kapcsolatban. Amennyiben a befizetett összeget a szállásadó partnerünk visszatéríti részedre, akkor ez esetben már a Szallas.hu-t nem szükséges bevonnod a folyamatba.


25. Kártyagaranciás a foglalásom, fizethetek az online fizetési rendszeren keresztül?

Nem, a kártyagaranciás foglalás esetében a szálláshely fogja terhelni a megadott bankkártyán a fizetendő összeget.


26. Külföldi foglalás előlegét is fizethetem online?

Nem, az online fizetés jelenleg csak magyarországi szállásadó partnereink esetében érhető el.


27. A foglalásom pénzneme euro, euroban vagy forintban szükséges online fizetnem?

Forintban szükséges a befizetést megtenned.


28. Külföldön élőként foglaltam magyarországi szálláshelyre a Szallas.hu oldalon és csak eurós bankszámlám van, hogyan tudok online fizetni?
Külföldön élő vendégek - akik a Szallas.hu oldalon foglalnak magyarországi szálláshelyre - tudnak online fizetni. Az alábbi típusú bankkártyákkal: Visa, Maestro, Mastercard, illetve banki átutalással is lehetséges fizetni. Banki átutalás esetén, ha kérdése van, kérjük vegye fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal. Illetve vegye figyelembe, hogy magasabb banki átutalási költséget számíthat fel Önnek a bankja (a nemzetközi utalás miatt).


29. Mi lehet az oka a sikertelen fizetésnek?
Sikertelen fizetés esetén az alábbi problémák merülhetnek fel:
  • helytelen kártyaszám vagy CVC kód került megadásra
  • lejárt a bankkártya érvényessége
  • érvénytelen bankkártya
  • nincs elegendő fedezet a bankszámlán
  • külföldi bankkártya adatok került megadásra
Kérjük ellenőrizd a fentieket, amennyiben továbbra is problémát tapasztalsz, keresd ügyfélszolgálatunkat bizalommal!


Vissza a főoldalra